מחירי ניתוח אף אחרי הקורונה

שינוי איברים בגוף שלנו לא פעם מצריך מאיתנו לא מעט אומץ בכדי שנגיד כי אנו מבקשים משהו אחר מהקיים שקיבלנו, בטח כאשר אנו מדברים על האף שלנו שהוא במרבית הפעמים האיבר הראשון שאנשים רואים בנו. בחלוף השנים הניתוח הנפוץ עבר לא מעט התפתחויות שונות ושינויים שהפכו אותו להרבה יותר זמין ואפשרי עבור מגוון אוכלוסיות וגילאים שונים. אנו נוכל לראות זאת החל מניתוח אף פתוח ועד לניתוח אף סגור,  אבל עם השינויים הרבים שנעשו באופן הניתוח ובלא מעט הטכנולוגיות שהצטרפו אליו, יצאנו לברר האם מגפת הקורונה שהצטרפה אלינו לא מזמן ושינתה לא מעט היבטים בחיים שלנו שינתה גם את מחיר ניתוחי האף בשוק הקוסמטיקה?

מאילו סיבות נצטרך ניתוח אף?

ישנם לא מעט סיבות שבגללן יבקשו מטופלים לבצע ניתוח אף, חלקם קריטיים עבור האף או היכולת של המטופל לנשום בצורה סדירה וחלקם טמונים ברצון המטופל לבצע שינוי אסתטי באף.
הסיבות אשר נפוצות לביצוע ניתוח אף כוללות גשר או בליטה, אף נשרי או בעל מראה נפוח, תיקון סטייה במחיצת האף, אף שאינו פרופורציונאלי למראה הפנים ונחיריים חשופים מידי או רחבים מידי. סיבות אלו נחשבות לבין הנפוצות שמבין בקשות המטופלים, שמספרם עולה בשנים האחרונות ורק בשנת 2020 הגיע לכדי 5000 מטופלים.

איך לשלם ומה השתנה

מחיר של ניתוח אף מכמה גורמים שונים, החל מסוג הניתוח בין אם יהיה קוסמטי או רפואי ועד להשתתפות קופת החולים וזמן ההחלמה של המטופל. לדוגמא – מחיר ניתוח אף במרפאה של עזריה. כאשר מדובר בשילוב בין שני הניתוחים, הקוסמטי והרפואי יחד ייתכן והמחיר עלול להיות גבוה יותר מניתוח של אחד מהם. יחד עם זאת במידה וזמן ההחלמה שלהם יהיה ארוך יותר כך עלות הניתוח תעלה, במצב שכזה סוג הניתוח בין אם פתוח או סגור ישפיע רבות על זמן האשפוז שלכם ועל עלות הניתוח. הגורם השלישי וייתכן גם המשמעותי מבין כל אלו הוא אופי ההשתתפות של קופת החולים, כאשר קיימים כיום מגוון של ביטוחים וכיסוים שונים אשר מעניקים למבוטחים עלויות שונות ודמי השתתפות בגבהים שונים בהתאם לכיסוי והצורך הרפואי. מלבד זאת מחיר של ניתוחי אף לא השתנה בצורה משמעותית ונע בין חמשת אלפים עד עשרים אלף שקלים.