יוצאים מהכלל

הטבע כולו פועל על פי חוק האינטגרליות – כולם מקושרים פועלים בהדדיות ושיתוף פעולה זה עם זה. בטבע, ההרמוניה מושלמת, כולם יודעים את מקומם וכולם מצייתים לחוקים. כך נשמר הסדר הטוב וכולם נהנים משפע של כל טוב. האדם מוציא את עצמו מהכלל של אותה מערכת אינטגרלית, מתנגד לחוק הטבע ובכך פוגע בכל הסביבה שלו, מוציא אותה מאיזון ובסופו של דבר פוגע בעצמו. האדם ביהירותו חושב שיכול לשלוט בטבע ובכך שקורא תיגר עליה, גורם לשנאה ופירוד בין כל חלקיה. מיום ליום אנחנו מתרחקים זה מזה ונכנסים לבועה של עצמנו, השנאה הולכת וגדלה. ככל שהריחוק ביננו גדל כך אנו בעצם מביאים על עצמנו מכות באותו סדר גודל. אנו רואים את השנאה בכל מקום בחוץ בין כל בני האדם, השנאה מתפרצת על כל אי הבנה קטנה. במשפחה כבר אין את הקרבה הטבעית שהיתה פעם, כל אחד מסוגר בענייניו, הראש בתוך המסך והחיבור המשפחתי הולך ונעלם.

בחודשים האחרונים אנו נמצאים בתהליך של שינוי מאד משמעותי לאדם, הטבע אומר לנו שעידן האינדיבידואל נגמר ואנו צריכים להתחיל לחזור לחיבור, למערכת הכללית של חוקי הטבע ולהתחיל להישמע לחוקיה. אנו רואים שקיים פער הולך וגדל בין איך שאנחנו מתנהגים ומתייחסים זה לזה לבין מה שהטבע דורש מאיתנו. אנחנו חושבים שהכל יעבור בסופו של דבר ונוכל לחזור למה שהיה פעם, אבל זה לא יקרה, הבאנו את עצמנו לנקודת האל חזור וכל תרבות הצריכה המיותרת והמוגזמת, הניצול של חלשים ומשאבי כדור הארץ, אידיאל הון שלטון, דרכי ההתקשרות  הישנה – הכל יעלם. אנחנו צריכים להתארגן ולהתאים את עצמנו מחדש לשלב הבא בהתפתחות האנושית. לשם לדוגמא פועלת בני ברוך.

עד שלא נפנים ונבין בכל חושינו שהכיוון שעד עכשיו הלכנו היה לא נכון והוא יביא להשמדתנו, אם לא נפקח עיניים ונשנה כיוון לחיבור בין כל המערכות, בין כל הדעות, הצבעים והמינים, עד שלא נבין ממש ברגש שכולנו בעצם אחד, לכולנו מטרה אחת ולכולנו מגיע חיים טובים ושלווים מלאי ביטחון ושפע, אם לא נתעורר הטבע יכה בנו שוב ושוב במכות נמרצות. היום אחרי חודשים ארוכים של התמודדות עם וירוס הקורונה ברור לנו שהתרופה לא תגיע בצורת חיסון במזרק אלא בצורת היחס המתוקן ביננו, הערבות ההדדית והמחשבה על האחר. ויפה שעה אחת קודם.