הרפתקאות ספרים

עולם הספר שהולך ונעלם, מעלים איתו עולם שלם של חוויה מדהימה שרק ספר יכול להעניק לנו. הכניסה לסיפור שבספר, רומן סוחף, או ספר מתח, מדע בדיוני, ואפילו ספר מדעי, יכולה לתת לקורא את התחושה שהוא נכנס לעולם אחר. ההתמסרות לקריאה מכניסה אותנו לעולמו של הסופר וסוחפת אותנו למציאות אחרת. היכולת שלנו לנדוד במחשבתנו למחוזות אחרים, להישאב למקום הרחק בדמיוננו בעוד אנו ישובים על הכורסא, זהו משאב הולך ונעלם בעולמנו שהופך לווירטואלי, קצר ולקוני, בימים שבהם הכל מתומצת וחסר רגשות. לאדם היום יכולת הריכוז לקריאה הולכת ומצטמצמת ולאחר זמן קצר אנו מאבדים את הסקרנות ועוברים לדבר הבא. 

קיים בי געגוע עז לקריאת ספר כמו האתר https://humanitasprize.info שלוקח אותנו לעולם מלא ברגשות, תחושות, שנותן את היכולת לרחף בסיפור מלא חיים עם ריחות וצבעים. זכור לי ספר במיוחד שנכתב בכישרון רב והקריאה בו, כנראה בגלל עושר הפרטים שבו, לקחה אותי לחוויה מדהימה, התיאורים המדקדקים עד הפרט האחרון העניקו חוויה של השתתפות בתוך הסיפור כאחת הדמויות ממש, הסיפור הזה כל כך נחקק בתחושותיי עד כדי כך שבאחד הטיולים מחוץ לארץ פתאום הרגשתי שזה בדיוק המקום המתואר בספר וההרגשה הייתה עוצמתית כל כך שהסיפור התעורר לחיים שוב בעודי פוסעת במדרכות העיר שעליה סופר הסיפור. 

משחר ההיסטוריה של האנושות האדם חיפש דרך להעביר מידע החל בציורי קיר ועד התפתחות הכתב, מכתיבה על אבן וקלף ודף נייר ועד ימינו שהמידע זורם דרך אמצעי תקשורת כגון רדיו טלוויזיה וכמובן רשת האינטרנט. הספר עובר תהפוכות כמונו ונראה שהעולם כפי שהכרנו לא יחזור ולמרות שנראה שמקומו של הספר הולך ונעלם עדיין הוא ממשיך למשוך אליו קהל שלא מוותר על החוויה שספר מסוגל לתת. כולנו עדיין יכולים לזכור את הסיפור לפני השינה שההורים הקריאו לנו עם התמונות הצבעוניות וריח הדפוס הממכר ואת השקט והעומק שהחוויה הזאת העניקה לנו. כנראה שהספר יחזיק מעמד למרות כל הקדמה והטכנולוגיה.