עדשות מגע – יתרונות וחסרונות

בשנים האחרונות הפכו עדשות המגע לכלי פופולרי במיוחד עבור הסובלים מבעיות ראייה, כאשר העדשות מצליחות לא רק להשתפר במהלך השנים בצורה ניכרת אלא גם להיות רלוונטיות גם עבור ספורטאים וגם עבור אנשים המבלים את מרבית זמנם אל מול המסכים. את העדשות המגע ניתן כיום לרכוש בסוגים שונים החל מעדשות מגע יומיות, עדשות מגע חודשיות ועד לעדשות מגע בעלות צבעים משתנים כאשר כל אחד מסוגי העדשות גם מחזיק בטכנולוגיה מתקדמת ומעולה לשיפור הראייה והשימוש בעדשה. אך כמו לכל מוצר גם לשימוש בעדשות מגע, בין אם חודשיות או יומיות קיימים גם יתרונות וגם חסרונות.

עדשות מגע-היתרונות

כאשר מדובר ביתרונותיהם של עדשות המגע אי אפשר שלא להתעלם מהיכולת השימוש הבטיחותית, שכן השימוש בעדשות מגע כיום מתאפשר רק על ידי בדיקה מקדימה של רופא והתאמה מדויקת אל עדשות המגע. כך גם הסובל מלקות ראייה יוכל לקבל מוצר המתאים למידותיו ולא "להתפשר" בנושאים קריטיים כמו יכולת הראייה, כשבנוסף היכולת להסיר ולהרכיב את העדשות מתאפשרת בצורה מהירה ופרקטית במיוחד ולא דורשת הכנה מקדימה. וכמו שציינו מעל עדשות מגע מאפשרות לבצע מגוון פעילויות ספורטיביות, כך שלהבדיל ממשקפיים הן אינן מגבילות בפעילות שניתן לבצע בעת השימוש בהן או לחילופין, להשתמש בהן בצורה אופנתית ולהחליף למגוון צבעים שונים הקיימים כיום וגם לשמור על הראיה שלנו.

עדשות מגע-החסרונות

ולצד כל היתרונות המעולים של עדשות המגע, חשוב לדעת כי שימוש בעדשות אלו יכול לגרור הוצאה כלכלית שעלולה להסתכם באלפי שקלים בשנה. עם זאת שימוש בעדשה עלול להוביל גם למחלות ודלקות בעין וגם לזמן הסתגלות ארוך לשימוש, שבחלק מהמקרים עלול לכלול גם כאבי ראש לא קטן. וכמובן חיסרון בולט ומהותי בהבדל שבין שימוש משקפיים לעדשות, הוא כמובן זמן השינה. רוב המומחים ממליצים שלא להירדם עם עדשות בעין, שכן במקרים שכאלו עלולה להתפתח דלקת. נדבך נוסף המשמש חיסרון בעיקר עבור עדשות מגע חודשיות/שבועיות, הוא כמובן ניקוי לא נכון או אפקטיבי של העדשות והצטברות של חיידקים וזיהומים שונים אשר עלולים לפגוע בראייה ובעין.